§ I Postanowienia Ogólne:
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez
EBKE Polska sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, za pośrednictwem sklepu internetowego oraz określa zasady i warunki świadczenia przez EBKE Polska sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
2. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Dni Robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
b) Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zakupu Towarów.
c) Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedającym czynności prawnej (zakupu Towarów) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
d) Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem https://ebke.pl/,
za pośrednictwem którego Kupujący może kupić Towary.
e) Sprzedający – spółka pod firmą EBKE Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Warszawie, adres: 01-625 Warszawa, ul. Mickiewicza 55, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000836519, NIP 5252819825, wysokość kapitału zakładowego 5.000,00 złotych;
f) Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
g) Trwały Nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Kupującemu lub Sprzedającemu przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
h) Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny
z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145), zawierana pomiędzy Sprzedającym
a Kupującym, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
i) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i/lub liczbę Towarów oraz inne treści przewidziane prawem.
3. Wszystkie Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego są fabrycznie nowe. Oferowane Towary w Sklepie Internetowym pochodzą od renomowanych producentów oraz są zgodne ze specyfikacją deklarowaną przez producenta danego Towaru, określoną w drodze publikowanych przez niego oficjalnych materiałów informacyjnych.
4. Kontakt ze Sklepem Internetowym oraz ze Sprzedającym w przypadku pytań i reklamacji jest możliwy za pośrednictwem działu obsługi klienta dostępnym pod numerem telefonu:
+ 48 501 201 331, a także za pomocą poczty elektronicznej: sales@ebke.pl Dział obsługi klienta czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
5. Przedmiotem transakcji w Sklepie Internetowym są Towary dostępne na stronie Sklepu Internetowego
w chwili składania Zamówienia.
6. Informacje o Towarach podane na stronie internetowej https://ebke.pl/, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ II Warunki korzystania ze Sklepu Internetowego:
1. Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się
z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
2. Do skutecznego korzystania ze strony Sklepu Internetowego niezbędne jest spełnienie przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) połączenie z siecią Internet (łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s),
b) przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub FireFox 60 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”.
3. Kupujący może złożyć Zamówienie (kupić) wybrane Towary, tj. zawrzeć Umowę Sprzedaży. Umowa Sprzedaży zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Kupującego wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego.
4. Kupujący może anulować Zamówienie przed dniem otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa
w ust. 3 powyżej. W tym celu należy skontaktować się z Sprzedającym na adres e-mail: sales@ebke.pl Sprzedający zapewnia Kupującemu prawo zapoznania się z treścią Zamówienia. Możliwość anulowania Zamówienia nie uchybia możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Kupujący zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania z usług Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
w szczególności poprzez użycie odpowiedniego oprogramowania lub urządzeń,
b) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej, podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Kupującego,
c) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie
w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez Sprzedającego.
6. Sprzedający podejmuje wszelkie działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania strony https://ebke.pl/, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć
w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Kupującego.
7. Sprzedający może pozbawić Kupującego prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Kupującego Regulaminu, a w szczególności, gdy Kupujący:
7.1. podał w trakcie składania Zamówienia dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
7.2. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich,
w szczególności dóbr osobistych innych Kupujących;
7.3. dopuści się innych zachowań które zostaną uznane przez Sprzedającego za zachowania niezgodne
z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące
w dobre imię Sprzedającego.
8. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, nie może dokonać powtórnego złożenia Zamówienia bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
9. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi
w ramach witryny usługami, Sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania
i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
§ III Zamówienia
1. Zamówienie można złożyć korzystając z formularza dostępnego na stronie https://ebke.pl/, jak również w za pomocą poczty elektronicznej na adres sales@ebke.pl
2. Warunkiem złożenia Zamówienia w drodze poczty elektronicznej lub za pomocą formularza na stronie Sklepu Internetowego oraz późniejszej realizacji Zamówienia jest podanie następujących danych: imię, nazwisko lub nazwa firmy, dane adresowe (ulica, numer domu, miejscowość wraz
z kodem pocztowym), adres email i numer kontaktowy telefonu.
3. Kupujący składający Zamówienie za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Sklepu Internetowego, kompletuje Zamówienie wybierając Towar. Dodanie Towaru do Zamówienia następuje przez wybór polecenia “Dodaj do koszyka” pod danym Towarem dostępnym na stronie Sklepu Internetowego. Kupujący po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „Koszyku” formy płatności i sposobu dostawy, składa Zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedającego, wybierając na stronie Sklepu Internetowego przycisk „Kupuję i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedającego, Kupujący jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
4. Kupujący w celu złożenia Zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyła uprzednio zapytanie na adres e-mail sales@ebke.pl Kupujący w wiadomości przesyłanej do Sprzedającego podaje w szczególności: nazwę Towaru, jego liczbę oraz swoje dane teleadresowe. Po otrzymaniu od Kupującego drogą elektroniczną wiadomości o której mowa powyżej, Sprzedający przesyła Kupującemu zwrotną wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej, podając swoje dane rejestrowe, cenę wybranych Towarów, możliwe formy płatności oraz sposób dostawy wraz z jego kosztem, jak też informacje o wszystkich dodatkowych płatnościach jakie Kupujący miałby ponieść z tytułu Umowy Sprzedaży. Wiadomość zawiera także informację dla Kupującego, że zawarcie przez niego Umowy Sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar. Na podstawie podanych przez Sprzedającego informacji, Kupujący może złożyć Zamówienie, przesyłając wiadomość elektroniczną do Sprzedającego wskazując nazwę Towaru, jego liczbę, wybraną formę płatności oraz sposób dostawy.
5. W razie złożenia Zamówienia za pomocą poczty elektronicznej bądź za pomocą formularza na stronie Sklepu Internetowego – złożenie Zamówienia przez Kupującego potwierdzane jest przez Sprzedającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 Dni Roboczych od momentu złożenia Zamówienia, za pomocą poczty elektronicznej na adres email podany przez Kupującego, w którym to potwierdzeniu zostanie jednoznacznie wskazane przyjęcie przez Sprzedającego Zamówienia oraz określony co najmniej: przedmiot Zamówienia, jego cena, sposób i koszt dostawy oraz termin realizacji Zamówienia.
6. W przypadku, gdy złożenie Zamówienia następuje za pomocą formularza znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego system komputerowy Sprzedającego automatycznie generuje elektroniczną informację o zarejestrowaniu faktu złożenia przez Kupującego Zamówienia, która następnie wysyłana jest na adres e-mail podany przez Kupującego. Elektroniczna informacja o zarejestrowaniu faktu złożenia przez Kupującego zamówienia ma charakter jedynie informacyjny i nie oznacza, że Sprzedający przyjął zamówienie. Potwierdzenie przez Sprzedającego przyjęcia zamówienia następuje za pomocą poczty elektronicznej tj. w trybie określonym w punkcie 5 powyżej.
7. W razie braku możliwości potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego w terminie
5 Dni Roboczych od momentu jego złożenia przez Kupującego, w wyniku okoliczności za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności w przypadku podania przez Kupującego błędnego numeru telefonu lub adresu email, uważa się, że Zamówienie zostało anulowane oraz że nie wywołuje ono żadnych skutków prawnych. Sprzedający będzie upoważniony do anulowania Zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych danych, które mogą uniemożliwiać wykonanie Zamówienia.
8. Złożenie Zamówienia przez Kupującego równoznaczne jest z upoważnieniem Sprzedającego do wystawienia faktury VAT bez konieczności uzyskania podpisu Kupującego.
9. Z chwilą uzyskania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedającego Zamówienia,
o którym mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedającym oraz Kupującym.
10. Po zawarciu Umowy Sprzedaży Sprzedający potwierdza Kupującemu jej warunki, przesyłając je na Trwałym Nośniku na adres poczty elektronicznej Kupującego lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
§ IV Zasady płatności
1. Ceny Towarów stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Kupujący będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, o których Kupujący będzie poinformowany przy składaniu Zamówienia.
2. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich.
3. Informacja o cenie podawana na stronie Sklepu Internetowego ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego za pomocą poczty elektronicznej.
4. Zapłata ceny za zamówiony Towar może być dokonana w następujący sposób:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedającego wskazany na stronie https://ebke.pl/
– w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Kupującemu przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu płatności za zamówiony Towar na rachunek bankowy Sprzedającego,
b) płatność elektroniczna w serwisie Przelewy24 – szybki przelew z konta bankowego lub zapłata kartą płatniczą lub kredytową. Do ceny zakupu doliczana jest opłata transakcyjna pobierana przez operatora serwisu płatności elektronicznych Przelewy24. Wysokość opłaty transakcyjnej jest uzależniona od oferty banku, z którego robiony jest przelew. Opłata transakcyjna jest naliczana od wartości Zamówienia, przy czym wartość Zamówienia oznacza kwotę, którą Kupujący płaci poprzez serwis Przelewy24 za Towary
w Zamówieniu – w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Kupującemu przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu płatności za zamówiony Towar na rachunek bankowy Sprzedającego,
c) system płatności “leaselink”, obsługiwany przez LeaseLink sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
– w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Kupującemu przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu od LeaseLink sp. z o. o.
z siedzibą w Warszawie płatności za zamówiony Towar na rachunek bankowy Sprzedającego,
d) system płatności ratalnych, obsługiwany przez Bank BGŻ BNP Paribas S.A. z siedzibą
w Warszawie – w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Kupującemu przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu od BGŻ BNP Paribas S.A.
z siedzibą w Warszawie płatności za zamówiony Towar na rachunek bankowy Sprzedającego.
5. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedającego od Kupującego płatności za zamówiony Towar w terminie
3 Dni Roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, Zamówienie zostaje anulowane (tj. Sprzedający odstępuje od Umowy Sprzedaży).
§ V Zasady dostawy Towaru
1. Sprzedający może dostarczyć zamówione w Sklepie Internetowym towary przesyłką kurierską na adres wskazany przez Kupującego podczas procedury składania Zamówienia.
2. Dostawa Towarów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej.
3. Sklep Internetowy poinformuje Kupującego o wysłaniu Towarów osobnym e-mailem, w którym będzie podany nr przesyłki, nazwa przewoźnika zajmującego się profesjonalnym doręczaniem przesyłek.
4. Termin dostawy będzie nie dłuższy niż 30 dni kalendarzowych od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży. Wykonanie Umowy Sprzedaży w terminie powyżej 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży każdorazowo wymaga zgody Konsumenta. W przypadku braku Towaru lub braku woli dalszej realizacji Zamówienia Kupujący otrzyma niezwłocznie zwrot uiszczonych przez siebie opłat.
5. Obowiązek dostawy odpada w przypadku, gdy Sprzedający nie zostanie poprawnie i terminowo zaopatrzony
z przyczyn od niego niezależnych oraz wtedy, gdy nie miał wpływu na brak dostępności Towaru przez producenta/ dystrybutora Towaru. Kupujący zostanie niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, poinformowany o braku dostępności zamówionego Towaru, a tym samym o braku możliwości zrealizowania Zamówienia. Dokonane przedpłaty zostaną Kupującemu niezwłocznie zwrócone.
6. W przypadku Zamówienia zawierającego Towary, dla których terminy dostaw są różne, Sprzedający wysyła wszystkie zamówione Towary po skompletowaniu całego Zamówienia, chyba że Kupujący
i Sprzedający umówią się inaczej.
7. Sprzedający dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
8. Przy realizacji dostawy przez firmę kurierską, kurier nie ma obowiązku wniesienia Towaru do lokalu Kupującego.
9. Odbiór Towaru powinien być potwierdzony przez Kupującego pisemnym pokwitowaniem.
10. Korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzą w przypadku Konsumenta z chwilą przekazania towaru Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej, zaś w przypadku Kupującego niebędącego Konsumentem z chwilą, gdy w celu dostarczenia Towaru na miejsce przeznaczenia Sklep Internetowy powierzył go przewoźnikowi trudniącemu się przewozem towarów tego rodzaju.
11. Z chwilą udzielenia pokwitowania przyjęcia Towaru, na Kupującego przechodzi prawo własności Towaru, pod warunkiem uprzedniej zapłaty ceny w pełnej wysokości.
12. Zgodnie z art. 74 ust.1 ustawy prawo przewozowe z dnia 15 listopada 1984 roku (Dz.U. z 2020 r. poz. 8), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, kurier ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Kurier wykonuje te czynności także na żądanie Kupującego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. Kupujący ma możliwość przed przyjęciem przesyłki zażądać ustalenia jej stanu w sytuacji widocznych naruszeń przesyłki. Po stronie Kupującego istnieje przy tym uprawnienie żądania sporządzenia protokołu szkodowego. Protokół ten należy przesłać, bez zbędnej zwłoki, do Sklepu Internetowego. Powyższe uprawnienia Kupującego dotyczą przede wszystkim szkód jawnych w przesyłce, tj. dających się zaobserwować w momencie odbioru przesyłki. Odebranie przesyłki bez zastrzeżeń oznacza, że kurier wykonał swoje zobowiązanie w sposób prawidłowy co powoduje, za wyjątkiem przypadków wskazanych w ustawie prawo przewozowe, wygaśnięcie roszczeń odszkodowawczych z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
§ VI. Newsletter
1. Sprzedający świadczy na rzecz Kupujących, drogą elektroniczną nieodpłatnie usługę Newsletter (świadczona 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę).
2. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Kupujący, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedającego na stronie Sklepu Internetowego. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Kupujący otrzymuje na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linku zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. Kupujący może dodatkowo podczas rejestracji zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym w celu subskrypcji usługi Newsletter.
3. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedającego, na adres poczty elektronicznej, wiadomości
w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach
w ofercie Sprzedającego. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedającego do wszystkich Kupujących, którzy dokonali subskrypcji.
4. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania usługi Newsletter przez wypisanie się
z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej
w ramach usługi Newsletter.
§ VII. Gwarancja oraz rękojmia
1. Dostarczany przez Sprzedającego Towar będzie wolny od wad fizycznych oraz od wad prawnych. Sprzedający nie jest producentem Towarów udostępnianych w prowadzonym przez niego Sklepie Internetowym.
2. Każdy Towar zakupiony w Sklepie Internetowym jest fabrycznie nowy. Do Towarów objętych gwarancją producenta, importera lub dystrybutora są załączone karty gwarancyjne, szczegółowo określające treść i sposób wykonywania uprawnień gwarancyjnych. Okres gwarancji Towaru jest określony w jego karcie gwarancyjnej.
3. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
4. Jeżeli Towar ma wadę Kupujący może: a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Kupujący może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj
i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia. b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności
z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedający.
5. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Kupującemu. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie
o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Kupujący żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
6. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć reklamowany Towar Sprzedającemu. Reklamowany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres:
ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedający. Ponadto Sprzedający dostarcza Kupującemu naprawiony lub wymieniony Towar na własny koszt.
7. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Sprzedaży, Kupujący może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedającego albo elektronicznie na adres e-mail: sales@ebke.pl Sprzedający w ciągu 30 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy Sprzedaży zgłoszonej przez Kupującego.
8. Kupujący może zgłosić Sprzedającemu reklamację w związku z korzystaniem z usługi Newsletter. Reklamacja może być złożona w elektronicznie i przesłana na adres e-mail sales@ebke.pl
W zgłoszeniu reklamacyjnym Kupujący winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedający niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni rozpatruje reklamacje i udziela Kupującemu odpowiedzi.
9. Dodatkowe informacje dotyczące składania reklamacji można uzyskać za pośrednictwem działu obsługi klienta dostępnym pod numerem telefonu wskazanym na stronie https://ebke.pl/ lub w niniejszym Regulaminie.
§ VIII Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn
w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży wygasa:
1.1. w przypadku sprzedaży jednego Towaru – po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł
w posiadanie Towaru lub po upływie 14 dni od dnia, w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie rzeczy,
1.2. w przypadku zakupu wielu Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach – po upływie 14 dni, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej
z rzeczy, ostatniej partii albo części lub po upływie 14 dni od dnia, w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii albo części.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument powinien poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie o odstąpieniu może być dokonane w formie pisemnej i wówczas powinno zostać przesłane na adres siedziby Sprzedającego tj. na adres: ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa. Oświadczenie
o odstąpieniu może być przesłane również za pomocą poczty elektronicznej na adres: sales@ebke.pl Odstąpienia od umowy można dokonać przy pomocy formularza, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287) oraz załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. Sprzedający niezwłocznie dokona zwrotu dokonanych przez Konsumenta płatności,
w tym kosztów dostarczenia rzeczy, nie później niż w terminie czternastu dni od daty otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
4. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu nadania zwracanego Towaru (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
5. Jeśli strony nie umówiły się inaczej, Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty za Towar przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Konsument. W każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych opłat
w związku z tym zwrotem.
6. Konsument korzystający z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Sprzedającemu zakupiony Towar na adres: ul. Marszałkowska 126/134, 00-008. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Jeżeli okaże się, że zawracany przez Konsumenta Towar jest zniszczony lub w jakikolwiek inny sposób została obniżona jego wartość na skutek okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Konsument, Sprzedający może domagać się od Konsumenta stosownego odszkodowania w tym zakresie.
8. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów Sprzedaży, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
9. Kupującemu niebędącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
o którym mowa w niniejszym ustępie.
§ IX Pozasądowe metody rozstrzygania sporów
1. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedającym,
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem,
a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubowne sądu przy Rzeczniku Ubezpieczonych z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartego ubezpieczenia.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są
w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, http://www.uokik.gov.pl,http://www.rzu.gov.pl.
§ X Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności zamieszczonej na stronie internetowej https://ebke.pl/.
§ XI Postanowienia końcowe
1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie Sklepu Internetowego. Aktualnie obowiązujący regulamin jest publikowany na stronie internetowej https://ebke.pl/ oraz dostarczany nieodpłatnie Kupującemu drogą elektroniczną na każde jego żądanie.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
3. Wszystkie wymienione na stronie Sklepu Internetowego produkty, nazwy ich opisy oraz znaki towarowe są użyte w celach identyfikacji określonego produktu i podlegają ochronie prawnej odpowiednich podmiotów.
4. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Sprzedaży, lecz w przypadku umów zawieranych z Kupującymi będącymi przedsiębiorcami Sprzedający ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Kupującego będącego przedsiębiorcą.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego. Do rozstrzygania sporów wynikających z umów zawieranych z Konsumentami właściwy miejscowo będzie sąd powszechny ustalony wedle powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
EBKE Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Mickiewicza 55
01-625 Warszawa
• Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
• Data zawarcia umowy/odbioru(*):
• Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
• Adres konsumenta(-ów):
• Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
• Data:
(*) niepotrzebne skreślić